راهنمای بارداری

مراقبت های بارداری

راهنمای بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری ، سبک زندگی و سلامت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

گفتاردرمانی یکی از رشته‌های علوم توانبخشی است که به بررسی، تشخیص و درمان اختلالات مربوط به گفتار ، تکلم ، درک صوت و بلع کمک می کند.

متخصص این رشته که گفتاردرمانگر نام دارد به پیشگیری از اختلالات مربوط به گفتار و تکلم صحیح، فرایند‌های ذهنی برقراری ارتباط، صوت و مشکلات بلع کمک می کنند.

آسیب شناس گفتار و زبان به بیمار خود کمک می کند تا ارتباطات موثرتری را با اطرافیان خود برقرار کند.

گفتاردرمانگر با درمان مشکلات بلع در افرادی که به دلایل دچار این مشکل شده اند نقش مهمی در بازیابی سلامت این افراد دارد.

گفتاردرمانگر با استفاده از مهارت های تخصصی و دانش خود از موثرترین راهکارها برای کمک به بیماران خود استفاده می کند.

تاخیر در رشد زبان و گفتار و لکنت زبان از شایع ترین مشکلات گفتاری در کودکان هستند که با گفتاردرمانی کودکان می توان به بهبود آن ها کمک کرد.

کودکانی که دچار مشکلات گفتاری، زبانی و برقراری ارتباط مانند لکنت زبان هستند بیشترین طیف مراجعان به کلینیک های گفتاردرمانی در جردن هستند.

نوزادان نارس و شیرخواران مبتلا به مشکلاتی همچون فلج مغزی، شکاف کام و سندرم داون ، کودکان دچار مشکلات یادگیری و شنیداری ، کودکان دچار اختلالات طیف اتیسم ، کودکان مبتلا به سندرم داون و افراد مبتلا به سکته مغزی و سرطان های دهان و حنجره نیز نیازمند خدمات توانبخشی در این حوزه هستند.

نکته مهم دیگر نیز این است که فرایند درمان هرچه در سنین پایین تر آغاز شود امکان موفقیت در درمان افزایش می یابد ، به همین دلیل ضروری است که والدین پس از مشاهده علائم و اختلالات گفتاری در کودک خود هرچه سریع تر با یک گفتاردرمانگر مشورت های لازم را انجام داده و اقدامات درمانی را آغاز کنند.

مشکلات گفتاری می تواند موجب بروز مشکلات عدیده ای برای فرد شود از ناتوانی در برقراری ارتباط با اطرافیان تا انزوا و گوشه گیری ، این امر نشان دهنده اهمیت این رشته توانبخشی است.

منبع : بهترین گفتاردرمانی در جردن

  • ۰۱/۱۰/۲۸
  • M M

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی