راهنمای بارداری

مراقبت های بارداری

راهنمای بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری ، سبک زندگی و سلامت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

نوروتراپی رویکردی برای درمان مسائلی مانند اضطراب، افسردگی، مشکلات مغزی و خستگی مزمن است که تغییر حالات مغز را هدف قرار می دهد. این اصطلاح شامل نوروفیدبک و بیوفیدبک است که هدف آنها آموزش مجدد مغز، ایجاد مهارت های جدید یا افزایش تناسب و عملکرد مغز است. اما نوروتراپی استفاده از تکنیک های تحریک مغز مانند تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (tDCS)، حباب صوتی و تصویری (AVE یا AVS) و تحریک الکتریکی جمجمه (CES) را نیز پوشش می دهد.

نوروتراپی مبتنی بر این ایده است که چگونه فکر می کنیم، احساس می کنیم و عمل می کنیم در عملکرد فیزیولوژیکی ما، به ویژه در مغز و سیستم عصبی منعکس می شود. مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب زمانی ایجاد می شوند که مغز در حالت ها و الگوهای ناسازگار گیر کند. اغلب این الگوهای غیرمفید به نوعی آموخته می شوند ، به عنوان مثال وقتی مجبور هستید سوار قطار یا اتوبوس شلوغ شوید، دچار اضطراب و وحشت شده اید. نوروتراپی فرصتی را برای یادگیری جدید باز می کند و مسیرهای مغزی جدیدی ایجاد می کند که به ما خدمات بهتری می دهند.

این روش شامل کمک به فرد در یادگیری نحوه تغییر فعالیت امواج مغزی خود برای بهبود توجه، کاهش تکانشگری و کنترل رفتارهای بیش فعال است.

نوروتراپی یک روش درمانی بدون درد و غیر تهاجمی است که به فرد اجازه می دهد اطلاعاتی در مورد فعالیت امواج مغزی خود به دست آورد و از آن اطلاعات برای ایجاد تغییراتی در فعالیت امواج مغزی استفاده کند. تحقیقات موجود نشان می‌دهد که افراد مبتلا به ADD/ADHD نسبت به افراد بدون این اختلال، انواع خاصی از فعالیت‌های امواج مغزی در برخی از نواحی مغز و یا فعالیت‌های امواج مغزی دیگر بسیار کمی دارند. در نوروتراپی افراد از طریق استفاده از تجهیزات بیوفیدبک کامپیوتری برای تغییر فعالیت امواج مغزی خود آموزش می بینند.

منبع : kamalbaniasadi.com

  • ۰۱/۰۹/۱۶
  • M M

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی